3 manieren hoe AI zorgt voor betere digitale klantervaringen | Marketingfeiten

2021-11-04 06:56:57 By : Mr. Jack Zheng

In andere AI-vormen heeft wapening leren een 'eigen wil'

Digitale marketingprofessionals zijn dagelijks bezig met een of andere combinatie van A/B-testing om ontwerpen te controleren van de effectiviteit van nieuwe messaging te testen. Wil diepgaande effecten in wat wel en niet werken cruciale zijn om klanten te begrijpen en een geweldige ervaring te bieden.

Maar zonder de juiste tools en technologie is de toegang tot deze data niet altijd gemakkelijk. AI-gedreven technologie is voor veel organisaties een ware revolutie wat betreft de klantervaring (CX), omdat het waardevol is om de heilige graal van elke marketeer te realiseren: de behoeften doorgronden. Of het nu gaat om slimmere vragen, gepersonaliseerde benadering van contentoptimalisatie, marketeers kunnen meer vertrouwen op AI. Waarom zou je als marketeer AI inzetten?

Slechts een paar jaar terug markteers nog het gevoel dat ze gedachten kunnen lezen om te weten wat vooruitzichten bezighield. Gewapend met rijke over data en vele tegenwoordige overeenkomsten andere de koopbereidheid en vele tegenwoordige conversies om te verbeteren naar het product van dienst te leiden. Dit bespaart zowel tijd voor de marketeer, die weet dat zijn boodschap wordt gehoord, als voor de klant, die direct kan vinden waar hij naar op zoek is. We weten ook dat toekomstige veel interacties met een merk (nodig) hebben ze overgaan tot een. Het is daarom die markteers ieder contact met het klanttraject om conversie en langdurige loyaliteit te belangrijkmoment.

De moderne maatschappij vereist CX-programma's die iedereen een geweldige ervaring kunnen bieden.

Neem op maat gemaakt- zoals e-commerce advertenties op basis van specifieke profielen van bezoekers- of demografische gegevens. Of denk aan Spotify, dat collectieve afspeellijsten gemaakt op basis van de muzieksmaak van de gebruiker. Deze toepassingen draaien op AI, en kunnen ook worden gebruikt in contentmarketing en reclame, om te testen en de weergavetijd van suboptimale inhoud wordt beperkt. Alleen met diepgaande data over consumentengedrag én AI-algoritmes die de datavolumes aankunnen, is zo'n persoonlijke ervaring mogelijk.

De moderne maatschappij vereist CX-programma's die iedereen een geweldige ervaring kunnen bieden. In het verleden kwam dit neer op de toegankelijkheid van de CX, maar inmiddels is er meer nodig om een ​​inclusieve toekomst vorm te geven.

De ontwikkeling van AI kan via verschillende wegen verlopen, maar de meest in het oog springende organisaties bouwen hun platforms uit met betere vooruitlopende mogelijkheden én met maatregelen die diversiteit vanaf het begin inbouwen. uitgevoerd dat tot uiting in een onderdeel van AI, genaamd versterking leren. Deze vorm van AI komt misschien het dichtst in de buurt van menselijke denkpatronen en dus van 'echte' intelligentie. In tegenstelling tot andere AI-vormen, die afhankelijk zijn van vooraf gedefinieerde labels en markeringen in datasets, heeft versterking leren 'eigen wil' en kan het onafhankelijk beter vooroordelen filteren.

Wat betreft de vertegenwoordiging van diverse stemmen, draait het voor een groot deel om kwantiteit. Hoe meer diverse feedback er beschikbaar is, hoe het is om een ​​beslissing te nemen die bij alle klanten aanslaat, in plaats van bij een selecte groep. Een voorbeeld is bijvoorbeeld een entertainmentbedrijf dat onderzoek doet naar de personages en diversiteit in zijn producties. Dat leidt tot een snapshot van hoe (potentiële) kijkers denken over de diversiteit van hoofdpersonages voordat films van series in première gaan. Dit zijn toekomstige producties een betere weerspiegeling van de realiteiten - en niet van vooroordelen. AI dit soort ontdekkingen revolutioneren. Omdat het hele proces daadwerkelijk ontstaat, zijn gedurende maanden binnen minuten in plaats van beschikbaar. Ja, het is om dit soort onderzoek te laten liggen, maar op lange termijn biedt het je wel een hoger rendement omdat je betere en weloverwogen beslissingen kan nemen.

Marketeers vertrouwen op technologie die hen helpt hun klanten volledig te doorgronden en campagnes te ontwikkelen die in een oogwenk in hun behoeften voorzien. Vooral nu de migratie naar online kanalen doorzet, zijn langdurige aan websites en mobiele apps niet langer een 'nice-to-have' maar een must voor bedrijven. AI kan daarbij helpen, door organisaties in staat te stellen veranderende marktomstandigheden en klantbehoeften sneller aan te pakken.

Geavanceerde CX-programma's ontstaan ​​​​mensen de voorkeur geven aan oplossingen

Dat gaat verder dan het oplossen van bugs in de UI van optimalisaties in het afrekenproces. Organisaties gebruik van AI om data over consumentengedrag te monitoren en in te schatten invloed dat heeft op onder andere de kwaliteit-prijsverhouding, de doelen die klanten voor ogen hebben, welk serviceniveau ze verwachten en welke productfeatures het meest gewild zijn. In e-commerce zou kunnen worden ingezet om bijvoorbeeld te analyseren van consumenten geld te besparen van eerder high-end merken willen kopen. Geavanceerde CX-programma's ontstaanoorsprong mensen de voorkeur geven aan originelen, handelingen gebruikers gebruiken op een site en eigenlijk minder geïnteresseerd in functies. een bedrijf beschikt over deze, kan het zijn toekomstige en huidige klanten beter begrijpen om te weten wie te targeten en op welke wijze.

Snelle betalingen om te exporteren van gebruikers op te lossen is onderscheiden van bedrijven met handels kopers. bedrijf Ieder is anders, maar gebruik in AI-technologie kan altijd helpen processen te automatiseren en te verfijnen. En door met behulp van AI de juiste vragen te stellen, komen de bewegingen bovendrijven die bedrijfsprestaties.

Julia Pilkes is directeur van Demand Generation EMEA bij Momentive, waar verantwoordelijk is voor de groei van en klantbetrokkenheid voor de producten van Momentive. Onderdeel hiervan is de CX-beheeroplossing GetFeedback. Samen met verschillende teams houden van toezicht op de ontwikkeling en uitvoering van multi-touch programma's om de bekendheid te vergroten, leidt te ontwikkelen en de bestaande te ontwikkelen. definitief verwijderd ze Field Marketing en Marketing Operations voor EMEA en APAC bij Usabilla, dat in april 2019 werd overgenomen door Momentive (voorheen SurveyMonkey). Ze brengt ook ervaring mee van GE Capital.

Log in zodat je (in het vervolg) nog sneller kunt reageren

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder

Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigd zijn of zelfpromotioneelend, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.

Contentmaker en online specialist met hart voor de zorg

copyright © 2002 - 2021 Marketingfacts. Creative Commons 3.0-licentie. | Ontwikkelde deur Wij zijn jou